Article en image racontant la popularité d'Optimus Primus!
Mer 18 Nov 2009 - 13:43
Article en image racontant la popularité d'Optimus Primus!
Voici un article en image publié en anglais qui parle de la forte demande des Transfans du retour d'Optimus Primus dans les épisodes "Le retour d'Optimus Primus" de la série originale des années 80 (tel que mentionné sur le site web depuis des lustres). C'était le héros de la série animée "Les Transformers" !
Voici la traduction en français par votre hôte:
Optimus Primus ― Retour du super-héros par demande populaire
En réponse à la demande populaire accablante, Optimus Primus, le chef des courageux Autobots Transformers et héros de milliers d'enfants en Amérique, a fait un retour triomphant dans la populaire série animée "Les Transformers" à la télévision dans un spécial deux parties, diffusé nationalement le 24 et 25 février 1987.
La série animée TV "Les Transformers" est basé sur les jouets de robot le plus populaire en Amérique, dont les produits se transforment de robots à soit un véhicule, un animal, un dinosaure ou un objet puis vice-versa à nouveau.
Optimus Primus est tombé au combat (mort) dans "Les Transformers: Le Film", le long métrage sorti en été le 8 août 1986. Dès lors, les enfants et les parents ont envoyé des lettres à Hasbro, Inc., les fabricants de "Les Transformers" et la plus grande entreprise de jouet du monde, demandant son retour. "Optimus est devenu le héros de pas seulement mon fils, mais de milliers d'enfants en Amérique," a écrit une mère de Somerville, Massachusetts. "La meilleure partie d'être un enfant est d'avoir ce quelqu'un de spécial qu'on admire. Dans mes années, c'était Superman. Aujourd'hui, c'est Optimus Primus ."
"La campagne d'écriture de lettre pour ramener Optimus Primus a été phénoménale," a dit Alfred C. Carosi Jr., le vice-président d'entreprise de services de marketing chez Hasbro. "Hasbro est une entreprise qui est fière de lui d'écouter et répondre aux commentaires d'enfants et de parents de la même façon. Nous sommes fiers de ramener le plus grands des Transformers d'entre eux aux enfants de partout dans le monde."
Tandis qu'Hasbro préparait le scénario pour le retour d'Optimus Primus dans la série animé, des douzaines de parents et d'enfants développaient leurs propres plans comment ramener Optimus Primus. Les scénarios des enfants et des parents se sont étendus de simple ("remettez les circuits d'Optimus dans son corps" ou "dite que c'était juste un mauvais rêve") au plus complexe ("Optimus pourrait être un fantôme que Rodimus Primus peut toujours appeler en temps de danger").
• Les jouets deviennent des pièces de collection: Depuis l'arrêt de vente d'Optimus Primus dans la gamme de jouets, sa popularité et sa demande ont cherché tout le pays pour le trouver, un exercice mis en évidence par une famille d' Indianapolis, Ind. qui a contacté un magasin de Londres, en Angleterre pour acheter le jouet. Quand leurs amis et leurs voisins ont entendu parler de la disponibilité de la figurine d'Optimus Primus à Londres, ils ont demandé à la même famille d'acheter Optimus Primus pour eux aussi. Comme une promotion spéciale coïncidait avec le retour du personnage à la série télé, Hasbro rend alors Optimus Primus disponible par une campagne de vente par la poste pour les consommateurs intéressés.. Pendant 1987, l'entreprise de jouet insérera dans les emballages de différents jouets Transformers des dépliants pour permettre l'achat par la poste du jouet d'Optimus Primus.
• Voici ce quelques fans ont écrit à Hasbro et/ou Marvel:
○ 1) Messieurs: j'aime votre série animée, mais ce n'est pas pareil sans Optimus Primus. Je viens de voir un épisode où Optimus Primus a été ramené à la vie, mais sacrifie sa vie pour le reste des Autobots. Je pense que vous pourriez le considérer, après la fin de la série. J'ai vu qu'Optimus Primus était dans un vaisseau étant sur le point d'exploser, mais vous pourriez avoir un mystérieux Autobot le tire hors du vaisseau en feu et qui le réparait puis le renverrais à Cybertron, mais il ne peut se rappeler de rien après sa bataille perdue contre Mégatron. Sincèrement, un fan.
○ 2) Chère Marvel, mon nom est Spann Laffitte et j'aime beaucoup les Transformers! Ce n'est pas juste que vous ayez tué Optimus Primus. Je parle du dessin animé. Je pense que c'était voulu que vous rameniez Optimus Primus en vie pour ensuite le laisser mourir. Bien j'ai une sacré bonne idée. Laissez Optimus devenir un fantôme Autobot. Span Laffite.
○ 3) Messieurs, j'aime bien les Transformers. Je pense que les meilleurs Transformers sont: Optimus Primus et Métroplex. C'était une bonne idée de transformer des voitures et des avions en robot. Je pense qu'Hasbro est la meilleure entreprise dans le monde. Sincèrement, Kevin Wilford.
○ IMAGE ○
Voici un article en image publié en anglais qui parle de la forte demande des Transfans du retour d'Optimus Primus dans les épisodes "Le retour d'Optimus Primus" de la série originale des années 80 (tel que mentionné sur le site web depuis des lustres). C'était le héros de la série animée "Les Transformers" !
Voici la traduction en français par votre hôte:
Optimus Primus ― Retour du super-héros par demande populaire
En réponse à la demande populaire accablante, Optimus Primus, le chef des courageux Autobots Transformers et héros de milliers d'enfants en Amérique, a fait un retour triomphant dans la populaire série animée "Les Transformers" à la télévision dans un spécial deux parties, diffusé nationalement le 24 et 25 février 1987.
La série animée TV "Les Transformers" est basé sur les jouets de robot le plus populaire en Amérique, dont les produits se transforment de robots à soit un véhicule, un animal, un dinosaure ou un objet puis vice-versa à nouveau.
Optimus Primus est tombé au combat (mort) dans "Les Transformers: Le Film", le long métrage sorti en été le 8 août 1986. Dès lors, les enfants et les parents ont envoyé des lettres à Hasbro, Inc., les fabricants de "Les Transformers" et la plus grande entreprise de jouet du monde, demandant son retour. "Optimus est devenu le héros de pas seulement mon fils, mais de milliers d'enfants en Amérique," a écrit une mère de Somerville, Massachusetts. "La meilleure partie d'être un enfant est d'avoir ce quelqu'un de spécial qu'on admire. Dans mes années, c'était Superman. Aujourd'hui, c'est Optimus Primus ."
"La campagne d'écriture de lettre pour ramener Optimus Primus a été phénoménale," a dit Alfred C. Carosi Jr., le vice-président d'entreprise de services de marketing chez Hasbro. "Hasbro est une entreprise qui est fière de lui d'écouter et répondre aux commentaires d'enfants et de parents de la même façon. Nous sommes fiers de ramener le plus grands des Transformers d'entre eux aux enfants de partout dans le monde."
Tandis qu'Hasbro préparait le scénario pour le retour d'Optimus Primus dans la série animé, des douzaines de parents et d'enfants développaient leurs propres plans comment ramener Optimus Primus. Les scénarios des enfants et des parents se sont étendus de simple ("remettez les circuits d'Optimus dans son corps" ou "dite que c'était juste un mauvais rêve") au plus complexe ("Optimus pourrait être un fantôme que Rodimus Primus peut toujours appeler en temps de danger").
• Les jouets deviennent des pièces de collection: Depuis l'arrêt de vente d'Optimus Primus dans la gamme de jouets, sa popularité et sa demande ont cherché tout le pays pour le trouver, un exercice mis en évidence par une famille d' Indianapolis, Ind. qui a contacté un magasin de Londres, en Angleterre pour acheter le jouet. Quand leurs amis et leurs voisins ont entendu parler de la disponibilité de la figurine d'Optimus Primus à Londres, ils ont demandé à la même famille d'acheter Optimus Primus pour eux aussi. Comme une promotion spéciale coïncidait avec le retour du personnage à la série télé, Hasbro rend alors Optimus Primus disponible par une campagne de vente par la poste pour les consommateurs intéressés.. Pendant 1987, l'entreprise de jouet insérera dans les emballages de différents jouets Transformers des dépliants pour permettre l'achat par la poste du jouet d'Optimus Primus.
• Voici ce quelques fans ont écrit à Hasbro et/ou Marvel:
○ 1) Messieurs: j'aime votre série animée, mais ce n'est pas pareil sans Optimus Primus. Je viens de voir un épisode où Optimus Primus a été ramené à la vie, mais sacrifie sa vie pour le reste des Autobots. Je pense que vous pourriez le considérer, après la fin de la série. J'ai vu qu'Optimus Primus était dans un vaisseau étant sur le point d'exploser, mais vous pourriez avoir un mystérieux Autobot le tire hors du vaisseau en feu et qui le réparait puis le renverrais à Cybertron, mais il ne peut se rappeler de rien après sa bataille perdue contre Mégatron. Sincèrement, un fan.
○ 2) Chère Marvel, mon nom est Spann Laffitte et j'aime beaucoup les Transformers! Ce n'est pas juste que vous ayez tué Optimus Primus. Je parle du dessin animé. Je pense que c'était voulu que vous rameniez Optimus Primus en vie pour ensuite le laisser mourir. Bien j'ai une sacré bonne idée. Laissez Optimus devenir un fantôme Autobot. Span Laffite.
○ 3) Messieurs, j'aime bien les Transformers. Je pense que les meilleurs Transformers sont: Optimus Primus et Métroplex. C'était une bonne idée de transformer des voitures et des avions en robot. Je pense qu'Hasbro est la meilleure entreprise dans le monde. Sincèrement, Kevin Wilford.
○ IMAGE ○
- Spoiler:
- • En anglais ― transcription de l'article:
Optimus Prime ― Super hero returns by popular demand
In response to overwhelming popular demand, Optimus Prime, the courageous Autobot leader of the Transformers and hero to thousands of kids in America, made a triumphant returns to the popular "The Transformers" television show in a two-part special, aired nationally in late February.
"The Transformers" television show is based on the most popular robot toy in America, products that transform from robots to vehicles, animals and dinosaurs and back again.
Optimus Prime appeared to have died in the "Transformers: The Movie", the feature film released last summer. Since then, kids and parents have been sending letters to Hasbro, Inc., makers of Transformers and the world's largest toy company, asking for his return. "Optimus has becomes the hero of not just my son but thousands of children in America," wrote one mother from Somerville, Mass. "The best part of being a child was having that special someone to look up to. In our days it was Superman. Today, it's Optimus Prime."
"The letter-writing compaign to bring back Optimus Prime has been phenomenal," said Alfred C. Carosi, Jr., corporate vice president of marketing services at Hasbro. "Hasbro is a company that prides itself on listening and responding to feedback from kids and parents alike. We are proud to return the mightiest Transformer of them all to kids everywhere."
While Hasbro was preparing the storyline for returning Optimus Prime to the show, dozens of parents and kids were developing their own schemes to bring back Optimus Prime. Storylines from the kids and parents ranged from simple ("put Prime's circuits back into his body" or "say it was all a bad dream") to complex ("Optimus could be a ghost that Rodimus Prime can always call in times of danger").
TOY BECOMES COLLECTOR'S ITEM
Since Optimus Prime"s discontinuation from the product line, its popularity and demand has made the toy a collector's item. Transformers fans have combed the country for the product, an exercise highlighted by one family in Indianapolis, Ind. who contacted a store in London, England to purchase the toy. When friends and neighbors heard about the availability of Optimus Prime figures in London, they asked that same family to purchase Optimus Prime for them as well.
As a special promotion coinciding with the return of the charecter to the television series, Hasbro will make Optimus Prime available to consumers through a special mail order campaign only. During 1987, the toy company will be inserting Optimus Prime order blanks in specially marked packages of other Transformers characters.
HERE'S WHAT SOME FANS WROTE IN:
Dears Sirs: I love your show, but it's just not the same without Optimus Prime. I just saw an episode where Optimus Prime was brought back to life, but then he gave life for the rest of the Autobots. I thought you might consider this, after the end of the show. I saw Optimus Prime was in a ship about to explode, but you could have a mystery Autobot pull him out of the burning ship and repair him and send him back to Cybertron, but he can't remember anything after his lost battle with Megatron. Sincerly, a fan.
Dear Marvel, My name is Spann Laffitte and I love the Transformers a whole lot! It is not fair for you to kill Optimus Prime. I am talking about the cartoon. I think it was mean of you to let Optimus Prime become alive again and then let him die. Well I have a heck of an idea. Let Optimus become an Autobot ghost. Span Laffite.
Dear Sirs: I like you Transformers. I think that the best Transformers are: Optimus Prime, and Metroplex. It was a good idea turning cars and jets into robots. I think that Hasbro is the best company in the world. Sincely, Kevin Wilford.
_________________ _________________ _________________ _________________
Forum Transformers & Site web ► https://www.transformersfr.com | https://www.transformersfr.com/forum.htm ◄
Popularité d'Optimus Primus
Mer 18 Nov 2009 - 15:32
J'aime bien le bout ou le parent dit "Dans mon temps, c'était Superman. Maintenant, c'est Optimus Prime!"
Denis, tu vas m'hair pour dire ça, mais je suis d'accord à 100%. Entre deux alien, je vote pour celui qui est un robot géant qui se transforme en camion. Il fait pas mal tout ce que l'autre fait, et il se laisse pas manipuler par une femme
Denis, tu vas m'hair pour dire ça, mais je suis d'accord à 100%. Entre deux alien, je vote pour celui qui est un robot géant qui se transforme en camion. Il fait pas mal tout ce que l'autre fait, et il se laisse pas manipuler par une femme
Re: Article en image racontant la popularité d'Optimus Primus!
Mer 18 Nov 2009 - 15:44
Saxo-GJ a écrit:J'aime bien le bout ou le parent dit "Dans mon temps, c'était Superman. Maintenant, c'est Optimus Prime!"
Lol
Forum Transformers & Site web ► https://www.transformersfr.com | https://www.transformersfr.com/forum.htm ◄
- DeathscytheChef Powermasters Optimus Primus
Mer 18 Nov 2009 - 18:03
Saxo-GJ a écrit:J'aime bien le bout ou le parent dit "Dans mon temps, c'était Superman. Maintenant, c'est Optimus Prime!"
gné?
Jeu 19 Nov 2009 - 11:56
Deathscythe a écrit:gné?
C'est que dans l'article, on dit qu'avant on avait Superman et maintenant on as Optimus Primus comme héros.
Et Saxo-GJ disait que tant qu'à choisir 1 des 2, il choisi Optimus puis il me disait prend le pas mal Denis car ton nick c'est Superhomme, mais Optimus est plus cool (camion et robot) et fait quasi la même chose comme héros, voilà c'était sa blague hehe.
- DeathscytheChef Powermasters Optimus Primus
Jeu 19 Nov 2009 - 16:15
ahh okay
j'avue que des fois je suis pas vite vite... j'avaispas vu le rapprochement
c tres drole quand on y voit claire
j'avue que des fois je suis pas vite vite... j'avaispas vu le rapprochement
c tres drole quand on y voit claire
Article en anglais d'un journal étudiant: Mixed Media sur TF G1
Lun 7 Déc 2009 - 21:05
Article en anglais d'un journal étudiant: Mixed Media sur TF G1
Voir: https://arealamericanbook.com/2011/06/08/that-first-time-i-wrote-a-g-i-joe-book-%e2%80%93-part-one/
https://twitter.com/walruslaw/status/1438527598208901123
Voir: https://arealamericanbook.com/2011/06/08/that-first-time-i-wrote-a-g-i-joe-book-%e2%80%93-part-one/
https://twitter.com/walruslaw/status/1438527598208901123
- Spoiler:
- More than meets the eye
Tim Finn 2000 ― A brief history of the Transformers
When I saw Optimus Prime was on the cover to the Brown / RISD College Jill Independent las month, I was astonished. Optimus Prime, 18 - wheeled semi truck and ont of the ultimate good guys of the 1980s, was again in the public eye. I figured I had to tell the world about the Transformers. RISD already knows a little; 22 people showed up at my Home 3 sceening of The Transformers: The Movie last May 2000, those "Feel the Decepticon" stickers are all over the campus and the city, and the RISD student community fell with in Hasbro's target age group when the toy, show, and comic hit America with a three - pronged assault in 1984.
The initial launch of the toy line, which cost Hasbro $330 million, actually consisted of toys previously released in Japan as part of the Diaclone and Microman lines in the late '70s. The American line lasted until 1991, consistently ranking as the #2 boys toys action figure line of the 1980s right after Hasbro's similarly marketed and received G.I. Joe.
The toy was accompanied by a comic. Originally conceived by Marvel Comics as a 4 - issue limited series, fan reaction to the fist issue was so great that it was turned it into a regular monthly title. The comic was canceled in 1991 with issue #80, after the title dipped below Marvel's then low end circulation limit of 80,000 copies per month. During its run the title spawned 5 spin-offs and at one point, was one of Marvel's biggest sellers. In the series, Optimus Prime died twice and was resurrected twice.
The cartoon premiered in 1984 with a three-part mini-series detailling the Autobots's and Decepticon's crash landing on Earth, and their ensuing battles over the safety of the planet. The first season aired on Saturday mornings and the second season added enough episodes for weekday syndication. On August 8, 1986, The Transformers: The Movie was released in theatres across America. It was promptly crushed by the likes of Top Gun, Aliens, Flight of the Navigator, and a re-relase of The Geat Mouse Detectve. The movie grossed a whopping $5.8 million. It featured stunning animation in addition to such celebrity voices as Leonard Nimoy, Robert Stack, and Orson Welles (in his second-to-last movie role as the planet-eating Unicron). In a stunning marketing move, the movie killed numerous old characters, including Optimus Prime, in favor of new one whom kids would then have to go buy at Toys 'R' Us (which they would have done anyway).
The third season of the television show began in the fall of 1986. Animation quality could not match the movie, and the expensive voice actors from the movie did not continue their roles. The third season did feature the resurrection of Optimus Prime in a two-part season finale. The show had an abortive fourth season with only three episodes. (The show continued for three years in Japan with episodes that have never aired in the states, howeber characters in these new episodes woulf look unrecognizable to American audiences a year later.)
This was the beginning of the end. After the movie, the timeline of the show and consequently the designs of the toys humped to the future. Years later, Hasbro would blame this moving away from the core idea behinf Transformers as the death of the toy. Kids could no longer recognize good guys from bad guys because these characters were now futuristic cars, planes, animals, and the occasional, err, monster. Some charecters's weapons or heads could transform into smaller robots. (I believe this argument is weak, but I'm not the multinational corporation that spends millions on R&D.)
By 1990, Hasbro was desperate. The shown was gone and the comic was on its way out. In a last ditch effort to save the line, Hasbro made Transformers into great action figures, approximately G.I. Joe sized. Unfortunately, they couln't transform. The line was killed. By the end, Optimus Prime had been made into three different toys.
In November of 1992, Hasbro returned to its lucrative license with an unsuccesful relaunch. Transformers: Generation 2, whick consisted of recolored older toys and inferior new ones, lasted less than three years. A comic from Marvel lasted 12 issues, television show consisting of old episodes with new computer generated scene changes (yes, yes, that annoying Cosmic Cube) lasted 2 seasons. There were four different Optimus Prime toys in the Generation 2 line. Hasbro and longtime rival Kenner (holder og the ludicrous Star Wars and Batman licenses) merged, with Hasbro doing more of the business end and Kenner making more of the toys. A complete relaunch was planned.
In May of 1995, Kenner released a new toy line entitled Beast Wars. Autobots were now Maximals, Decepticons were now Predacons, and everyone changed into a mammal, bird, repitle, or insect. Optimus was back, but renamed Optimus Primal, and now changed into a gorilla. (A third Optimus Primal toy will hit stores after the new year of 2000.) The toy is currently selling well, often placing fifth in the list of boys's action figures. A computer generated cartoon (from the makers of ABC's 1993 critical hit Reboot) was previewed in May of 1995, while the full first season of 26 episodes aired in the 1996-97 season. Season 2 began a few weeks ago in 2000. The show is a great success, ranking #1 in the Nielsen's for boys aged 6-11 in the U.S. and Canada. (The show should air in Europe next year.) Younger fans can appreciate this new incarnation because the toys are a technical marvel while the show is an action packed, story driven treat. Older fans appreciate the small attempts to bridge Beast Wars with Generation 1. For example, classic Dinobot leader Grimlock has been made into a white Velociraptor for the current year's line of 2000, while in the new show, Starscream's ghost possessed Waspinator, a Beast Wars villain, mucg in the same manner as the traitorous second-in-command did for the three episodes in which he returned from the dead in 1986.
What does the future hold? The Beast Wars toy line has been planned through 1998 and roughly 1999. The cartoon has a 13 episode second season now airing in 2000, and a third season is a possibility. A Beast Wars movie is in the discussion stage. No comic has been published, but it is a possibility, with Dark Horse Comics the favored publisher in the rumor mill. Dollar values soar for the original toys, as toy price guides and now yearly Transformers conventions prove.
And the Transformers are in RISD's immediate future. Natalie Portman's character is seen watching an episode of the original show in The Professional, playing in 35mm at the audiotorium November 21 and 23. I am showing The Transformers: the Movie again in Homer 3 in May (the theatrical version with a four-letter word edited from the American video release; this having earned the movie a PG rating). And rumor has it the RISD Film Society will be showing the movie in the auditorium for the '98-'99 school year.
So what does this have to do with you? Well, maybe nothing. From ab obsessed fan, I just thought you'd like to know. Anyone who wants to talk Transformers or tell me I'm a nut can drop a note in box #422.
- Vu sur le Web ― Divers Articles Cool de la Culture Pop | Images Cool | etc (TF ou pas)
- GIJoe: Images — Infos — BD — Pétition DVD en français — Liens — Club — Vidéos — etc
- Q&R: TF Cyber Missions | Raison de préfixe Autobot ou Decepticon devant un nom | Toy Swapping | Politique, Langage, Poisons, Maladies, Parasites TF Cybertronien | TF The Ride (parc d'attaction Universal Studios) | etc
- [Masterpiece] MP-13 Soundwave/Radar ― MP-13B Soundblaster/Sonore
- Jouets Transformers Prime